تغییر ساختار اقتصاد جهان بر اثر کرونا/ ملی‌گرایی اقتصادی رونق پیدا می‌کند

تغییر ساختار اقتصاد جهان بر اثر کرونا/ ملی‌گرایی اقتصادی رونق پیدا می‌کند یک اقتصاددان با اشاره به آسیب‌دیدگی اقتصاد نئولیبرالی آمریکا از بحران کرونا گفت: کشور‌های غربی از این بحران درس گرفتند و قطعاً جهت سیاست‌های خود را از سمت اقتصاد بازار آزاد به ملی‌گرایی اقتصادی تغییر خواهند داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین راغفر اقتصاددان و استاد اقتصاددان در رابطه با دلایل عملکرد متفاوت اقتصاد‌های جهان در شرایط کرونایی بیان کرد: شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل این مسئله تفاوت ساختار‌های نهادی کشور‌ها باشد.
این اقتصاددان با اشاره به نقش تعیین‌کننده مراکز تحقیقاتی و نوآوری در قدرت اقتصادی و مزایای سیاسی آمریکا گفت: اقتصاد آمریکا با استفاده از نوآوری‌ها معمولاً بر بحران‌ها غلبه کرده و بر اقتصاد سایر کشور‌ها نیز تأثیر گذاشته است به‌طوری که اقتصاد‌های دنیا برای استفاده از این ظرفیت باید به آمریکا حق امتیاز دهند.
وی با یادآوری این مطلب که اقتصاد آمریکا از دهه 70 میلادی به بعد از اقتصاد مبتنی بر تولید واقعی و صنعتی به‌سمت تولید در بخش‌های مالی و صادرات ظرفیت‌های تولید واقعی به کشور‌های ..

اردیبهشت 7, 1399
2 دقیقه خواندن
143 بازدیدها

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.