معماری
خانه / اخبار صنعت و تجارت / دومین فرودگاه بزرگ لندن تا 2024 به شرایط قبل از بحران کرونا باز نمی‌گردد

دومین فرودگاه بزرگ لندن تا 2024 به شرایط قبل از بحران کرونا باز نمی‌گردد

دومین فرودگاه بزرگ لندن تا ۲۰۲۴ به شرایط قبل از بحران کرونا باز نمی‌گردد

در نتیجه همه گیری ویروس کرونا، فرودگاه گاتویک، دومین قطب بزرگ هوانوردی لندن، شاهد کاهش فاجعه بار تعداد پروازهای مسافربری خود بوده است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، فرودگاه گاتویک لندن انتظار دارد روند بهبود تقاضا برای پروازهای آن چهار سال طول بکشد. همه‌گیری ویروس کرونا به شدت پروازهای مسافربری را زمینگیر کرده و شرکت های هواپیمایی در حال بیرون کشیدن ناوگانشان از دومین قطب بزرگ هوانوردی لندن هستند.

استوارت وینگیت، مدیر اجرایی فرودگاه گاتویک گفت:« سه تا چهار سال طول می کشد تا بتوانیم به سطح پروازهای مسافربری در 2019 بازگردیم».

همه گیری ویروس کرونا ضربه سختی به صنعت هوانوردی زده است. اکثر کشورها مرزهای خود را بسته و محدودیتهای سفر اعمال کرده اند تا جلوی گسترش این بیماری گرفته شود. در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، فرودگاه گاتویک شاهد کاهش فاجعه بار تعداد پروازهای مسافربری خود بوده است. تعداد پروازهای این فرودگاه از چندصد پرواز در روز به کمتر از 10 پرواز رسیده است.

در شرایطی که شرکت های هوایی سعی می کنند برای مقابله با تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا، اقداماتی جهت کاهش هزینه‌های خود در پیش بگیرند، برخی از بزرگترین مشتریان گاتویک تهدید به ترک این فرودگاه کرده اند.بریتیش ایرویز فعالیت خود در این قطب فرودگاهی را به شدت پایین آورده و هشدار داده کاملا از گاتویک بیرون می‌رود. شرکت هوایی ویرجین آتلانتیک هم طرح خود برای ترک این فرودگاه را در ماه گذشته اعلام کرد.

رئیس فرودگاه گاتویک گفت:« ما امیدواریم که بریتیش ایرویز به پرواز در فرودگاه ما ادامه دهد. ما هر کاری لازم باشد برای قانع کردن آنها به ماندن انجام می دهیم. ویرجین آتلانتیک در سه تا چهار سال آینده مطمئناً به گاتویک برمی‌گردد».

مخالفت آمریکا با طرح چین برای لغو ممنوعیت پرواز خطوط هوایی خارجی ازسرگیری پروازهای لوفت‌هانزا به 20 نقطه جهان از نیمه ژوئن

ایزی جت، شرکت هوانوردی ارزان قیمت انگلیس و بزرگترین مشتری فرودگاه گاتویک پروازهایش را از پایانه شمالی در روز دوشنبه از سر گرفت. شرکت‌های هواپیمایی ویز ایر، رایان ایر، بلاویا، وولینگ و بلو آیلند هم پروازهای خود را آغاز کرده اند. ایزی جت از پایان ماه مارس هیچ پروازی نداشته است.

با آغاز بازگشایی فرودگاه، وینگیت نارضایتی خود را از قانون قرنطینه 14 روزه برای مسافران ورودی اعلام کرد. وی گفت این اقدام تأثیر منفی در روند بهبود سفرهای هوایی دارد.

البته گاتویک تنها منتقد این سیاست قرنطینه نیست. هفته گذشته، شرکت های هواپیمایی بزرگ بریتیش ایرویز، ایزی جت و رایان ایر علیه دولت انگلیس اقدام قانونی کرده اند و هشدار داده اند این سیاست تاثیر مخربی بر گردشگری و کل اقتصاد می گذارد. تخمین زده می شود سیاست قرنطینه دو هفته ای برای مسافران ورودی به انگلیس، 650 میلیون یورو (حدود 815 میلیون دلار) در هر هفته هزینه داشته باشد.

انتهای پیام/79

منبع خبر

درباره ی Amirkabir

همچنین ببینید

اصلاح قیمت گذاری در زنجیره خودروسازی پروژه اول وزیر صمت اعلام شد

اصلاح قیمت گذاری در زنجیره خودروسازی پروژه اول وزیر صمت اعلام شد معاون وزیر صمت با اعلام اینکه اقتصاد صنعت خودرو باید اصلاح شود، گفت: پروژه اول وزیر صمت اصلاح قیمت گذاری در زنجیره خودروسازی است؛ همچنین مکانیزم زنجیره ارزش در صنعت خودروسازی اصلاح خواهد شد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی صادقی نیارکی امروز در پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، اظهار کرد: در سال 99، 8.1 درصد رشد صنعتی در کشور داشتیم. بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سه ماه ابتدایی امسال رشد صنعتی 5.5 درصد و بر اساس آمار بانک مرکزی 6.1 درصد بوده است. معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: صدور پروانه بهره برداری در شش ماه ابتدایی امسال رشد 2 درصدی و اشتغال ناشی از آن‌ها رشد 20 درصدی داشته است. حدود 77 هزار نفر در بخش صنعت شاغل شدند. وی با بیان اینکه در بخش صادرات و واردات نیز رشد قابل توجهی داشتیم، گفت: طی 6 ماه نخست امسال تولید خودرو 3‌.4 درصد، تولید اتوبوس 10 درصد و تولید کامیون کشنده و کامیونت 66 درصد رشد داشت اما تولید وانت 13 درصد کاهش یافت. نیارکی با اعلام اینکه در پروژه نهضت ساخت داخل در سال 9..

دیدگاهتان را بنویسید

قالب وردپرس