مرزهای جنوبی عراق هنوز بسته است/ احتمال بازگشایی هفته‌ای 2 روز به‌روی کالاهای ایرانی

مرزهای جنوبی عراق هنوز بسته است/ احتمال بازگشایی هفته‌ای ۲ روز به‌روی کالاهای ایرانی رئیس اتاق ایران و عراق با اشاره به فراهم‌بودن شرایط صادراتی در مرز اقلیم کردستان عراق، از اتخاذ تمهیداتی برای بازگشایی مرزهای جنوبی ایران و صدور کالا به عراق خبر داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق ایران و عراق در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه کرونا سبب کاهش 35درصدی تبادلات تجاری در سطح جهان شده است، گفت: ایران نیز همانند جهان شاهد تغییر در نظام اقتصادی است و این درحالی است که ایران چالش‌هایی همچون تحریم را نیز از قبل داشته است.
وی افزود: خوشبختانه علی‌رغم شرایط عمومی که حاکم بر اقتصاد جهانی شده است، شرایط ما آن‌گونه دچار بحران نیست. یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ایران عراق است؛ سال گذشته حدود 12 میلیارد دلار کالا و خدمات فنی و مهندسی و همچنین انرژی صادر کردیم اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا، در چند بخش از جمله گردشگری دچار مشکل شده‌ایم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اشاره کرد: در مرزهای جنوبی یعنی مرزهای شلمچه و قسمت‌های عربی به‌دلیل اینکه عراقی‌ها هنوز نتوانسته..

اردیبهشت 10, 1399
2 دقیقه خواندن
133 بازدیدها

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.