معماری
خانه / اخبار صنعت و تجارت / چه کسانی بر طبل گرانی خودرو می‌کوبند؟/ پراید 90 میلیونی از شایعه تا واقعیت

چه کسانی بر طبل گرانی خودرو می‌کوبند؟/ پراید 90 میلیونی از شایعه تا واقعیت

چه کسانی بر طبل گرانی خودرو می‌کوبند؟/ پراید ۹۰ میلیونی از شایعه تا واقعیت

این روزها اختلاف نظر مسئولین در اعلام قیمت های جدید خودرو، عدم نظارت کافی بر بازار و جولان قیمت های کاذب شرایط را برای مصرف کنندگان خودرو سخت کرده است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در طول روزهای اخیر اخبار مختلفی از افزایش قیمت انواع خودروهای داخلی آن هم با مصوبه دولت به گوش می رسد همین امر بازار راکد و خاموش خودرو را بیدار کرده و شایعه در آن داغ شده است.

برخی دلالان از افزایش قیمت بالای 40 درصد خودروها صحبت می کنند و با التهاب در بازار در تلاش برای فروش خودروهای خود آن هم با قیمت های بالا هستند اما باید گفت این شایعه ها بیشتر در فضای مجازی رونق دارد و در عمل خرید و فروش همچنان در بازار خودرو راکد است.

البته اعلام قیمت های جدید خودرو آن هم در هفته آینده باعث شد تا نقل قول هایی مختلفی مبنی بر فروش 80 تا 90 میلیون تومانی پراید در بازار مطرح شود اما فروشندگان خودرو این قیمت ها را کاذب می دانند و معتقدند پراید در خوشبینانه ترین حالت با قیمت 73 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

به اعتقاد فروشندگان خودرو این روزها بازار دلالی بازی رونق بسیاری دارد به نحوی که هر کس از شرایط بی ثبات بازار و عدم نظارت استفاده کرده و با اعلام نرخ های کاذب فضا را پرالتهاب تر می کنند.

جالب اینجاست در نامه سازمان بازرسی کل کشور به وزیر صنعت هم اعلام شده تصمیم درباره اصلاح قیمت ها مشروط به تضمین عواملی همچون جلوگیری از ایجاد حاشیه بازار ، توجه به زنجیره تأمین، انجام تعهدات ، افزایش خدمات پس از فروش، لزوم داخلی سازی و کاهش ارزبری، افزایش تولید و افزایش کیفیت از ناحیه خودروسازان باشد. چراکه ابزار نظارتی لازم برای تحقق عوامل مشروط به اصلاح قیمت احصاء نشده که بدون آن صرفا زمینه افزایش پی در پی قیمت خودرو فراهم خواهد شد.

شرط و شروط سازمان بازرسی برای وزارت صنعت در اصلاح قیمت خودرو نشان از آن دارد که هنوز ابزار کافی برای مدیریت افزایش قیمت ها در بازار خودرو وجود ندارد و باید با یک مکانیزیم خاص نسبت به اصلاح قیمت ها تلاش کرد.

البته هنوز میان سازمان حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار در اعلام قیمتهای جدید اختلاف نظر وجود دارد زیرا خودروسازان به هیچ عنوان تن به دستورالعمل شورای رقابت نمی دهند و معتقدند در طول این سال ها قیمت گذاری خودرو توسط این شورا ضرر و زیان آنها را بیشتر کرده و کارشناسی نیست اما از طرف دیگر شورای رقابت اعلام قیمت های جدید آن هم بدون توفق با این بخش را غیر قانونی می داند و می گوید نباید تمام ضرر و زیان خودروسازان در دستور العمل قیمت گذاری لحاظ شود چراکه بخشی از این ضرر و زیان برای فعالیت غیر تولیدی خودروسازان است.

در مجموع اختلاف نظر مسئولین در اعلام قیمت های جدید خودرو، عدم نظارت کافی بر بازار و جولان قیمت های کاذب شرایط را برای مصرف کنندگان خودرو سخت کرده که همین نشان می دهد باید وزارت صنعت در رابطه تصمیم کارشناسی و منطقی را اتخاذ و مانع دلال بازی در بازار خرید و فروش خودرو شود.

انتهای پیام/

منبع خبر

درباره ی Amirkabir

همچنین ببینید

اصلاح قیمت گذاری در زنجیره خودروسازی پروژه اول وزیر صمت اعلام شد

اصلاح قیمت گذاری در زنجیره خودروسازی پروژه اول وزیر صمت اعلام شد معاون وزیر صمت با اعلام اینکه اقتصاد صنعت خودرو باید اصلاح شود، گفت: پروژه اول وزیر صمت اصلاح قیمت گذاری در زنجیره خودروسازی است؛ همچنین مکانیزم زنجیره ارزش در صنعت خودروسازی اصلاح خواهد شد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی صادقی نیارکی امروز در پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، اظهار کرد: در سال 99، 8.1 درصد رشد صنعتی در کشور داشتیم. بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سه ماه ابتدایی امسال رشد صنعتی 5.5 درصد و بر اساس آمار بانک مرکزی 6.1 درصد بوده است. معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: صدور پروانه بهره برداری در شش ماه ابتدایی امسال رشد 2 درصدی و اشتغال ناشی از آن‌ها رشد 20 درصدی داشته است. حدود 77 هزار نفر در بخش صنعت شاغل شدند. وی با بیان اینکه در بخش صادرات و واردات نیز رشد قابل توجهی داشتیم، گفت: طی 6 ماه نخست امسال تولید خودرو 3‌.4 درصد، تولید اتوبوس 10 درصد و تولید کامیون کشنده و کامیونت 66 درصد رشد داشت اما تولید وانت 13 درصد کاهش یافت. نیارکی با اعلام اینکه در پروژه نهضت ساخت داخل در سال 9..

دیدگاهتان را بنویسید

قالب وردپرس