پافشاری برای تصویب یک لایحه پُر ایراد/ مجلس اولویت مهم‌تری به‌ غیر از مناطق آزاد ندارد؟

پافشاری برای تصویب یک لایحه پُر ایراد/ مجلس اولویت مهم‌تری به‌ غیر از مناطق آزاد ندارد؟ با وجود ایرادات متعدد شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت به لوایح و طرح‌های مناطق آزاد و ویژه، مجلس هنوز هم بر گسترش این مناطق اصرار می‌ورزد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، این پنجمین رفت و آمد لوایح گسترش مناطق آزاد بین مجلس و شورای نگهبان است. شورای نگهبان بارها لوایح و طرحهای گسترش این مناطق را مغایر با اصول 85 و 75 قانون اساسی دانسته و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بند 11 و 17 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بند 1 « جزء د» سیاست‌های کلی آمایش سرزمینی را از جمله دلایل مخالفت با گسترش بی‌حساب این مناطق معرفی کرده است.
کمیسیون اقتصادی بدون توجه به پیگیری تحقق شعار سال و اولویت‌هایی همچون مالیات بر عایدی سرمایه و حمایت از بنگاه‌های تولیدی، سال جدید کاری خود را با مناطق آزاد و اصرار بر نپذیرفتن ایرادات شورای نگهبان آغاز کرده است.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان پیش از این در خصوص پیگیری معنادار و نامتعارف مجلس برای تصویب لوایح گسترش مناطق آزاد ..

اردیبهشت 6, 1399
3 دقیقه خواندن
111 بازدیدها

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.