لزوم اصلاح مداخله دولت در بازار قیمت گذاری محصولات فولادی + سند

لزوم اصلاح مداخله دولت در بازار قیمت گذاری محصولات فولادی + سند براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس مداخله دولت در بازار، صدور بی رویه مجوز و سیاست های حمایتی از احداث واحدهای معدنی و صنایع معدنی، و عدم تحقق ظرفیت های پیش بینی شده از جمله عوامل بهم ریختگی زنجیره درصنعت فولاد است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز پژوهش های مجلس در جدیدترین گزارش خود به آثار سوء سیاست های مداخله ای در قیمت گذاری محصولات زنجیره فولادپرداخته است. در این پژوهش نخستین آثار سوء این موضوع ایجاد شکاف میان قیمت های داخلی و جهانی و افزایش جذابیت صادارت دانسته شده است.
بر همین اساس مجموعه اقدامات دولت برای تنظیم بازار محصولات زنجیره فولاد، موجب ایجاد شکاف قابل توجهی میان قیمت های جهانی و داخلی شده است. در چنین فضایی تولیدکننده تمایل بیشتری به صادارت پیدا خواهد کرد و عرضه محصول در داخل کشور جذابیتی نخواهد داشت.
دومین نکته کم اثرشدن مکانیسم های کشف قیمت بر مبنای عرضه و تقاضا در بورس کالا است به نحوی که دخالت دولت در تعیین قیمت پایه ، میزان عرضه در بورس کالا، تعیین عرضه کنندگان و خریداران ..

اردیبهشت 5, 1399
3 دقیقه خواندن
137 بازدیدها

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.