مرتفع سازی مشکلات زیست محیطی خمیرمایه ناغان

مرتفع سازی مشکلات زیست محیطی خمیرمایه ناغان

مرتفع سازی مشکلات زیست محیطی خمیرمایه ناغان

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال وبختیاری در بازدید از کارخانه خمیر مایه ناغان گفت: پس از سیزده ماه تعطیلی کارخانه خمیرمایه ناغان ، مشکلات زیست محیطی این واحد صنعتی مرتفع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمدکاظم منزوی افزود: پس از ۲۳ سال رهاسازی پساب این کارخانه در طبیعت، با تدبیر اندیشیده شده، این روند متوقف شد و هم اکنون هیچ پسابی از این کارخانه خارج نمی شود.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: این اقدام پس از سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی و ایجاد خط تولید وینانس میسر شده است.

فضل ا… رحمتی افزود: وینانس محصول بدست آمده از تعریض پساب کارخانه و دارای ۱۷ کاربری از جمله بعنوان خوراک دام و کود ارگانیک کشاورزی است.

وی تصریح کرد: مخازن پساب این کارخانه هم به طور کامل تخلیه و تبدیل به وینانس و به واحدهای فرآوری خوراک دام و طیور در استانهای خراسان رضوی، قزوین و فارس فروخته شده است.

وی گفت: همچنین آب حاصل از بازچرخانی تولید در مصارف صنعتی داخلی استفاده خواهد شد.

رحمتی گفت:با تایید اداره کل محیط‌زیست استان و پس از موافقت مقام قضایی این کارخانه رفع پلمپ و متناسب با ظرفیت خط وینانس ، تولید محصول خمیرمایه را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است ،کارخانه خمیر مایه ناغان ظرفیت تولید سالانه بیش از چهارهزار تن محصول را دارد و زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر وهزار نفر راغیرمستقیم رافراهم کرده است.

۴۶

مقاله اصلی